התרשמויות מטיול האתגרי בקיץ

אני והחבר שלי, ובמיוחד אני רציתי טיול אתגרי עם ערך מוסף וקיבלתי כל מה שקיוויתי לקבל. זאת הייתה חוויה בלתי נשכחת. החלטנו על סרי לנקה אחרי הרבה התלבטויות ולא טעינו.

ביום הראשון היינו בשוק הדייגים שאמנם לא היה בו משהו אתגרי אבל המסחר הער שמתנהל בו, מאות הספינות העמוסות עם שלל הדגים היה מראה מעניין. משם נסענו ל”פינוואלה” לבית היתומים לפילים. האכלנו את הפילים מבקבוקים ענקיים וירדנו עם כל העדר, שמונה כ- 80 פילים גורים ובוגרים, אל הנהר. המשכנו בדרכינו לדאמבולה ללינת לילה.

ביום השני נסענו לסיגיריה למצודה שבה יש אמת מים עתיקה ארמונות עם ציורי קיר ממש מיוחדים. מראש הצוק שעליו יושבת המצודה התפעלנו מנוף של יערות מאופק עד אופק. המשכנו להרבנה לרכיבה על פילים עם נוהגי פילים שנקראים מהוטים. אחרי השעשוע הזה הגיע משהו אתגרי, (למרות שהטיפוס לראש הצוק במצודה, שזה איזה אלף מדרגות זה אתגר לחתיאר בן 45 כמוני) נסענו לשמורת מנייארה לטיול ג’יפים בספארי שם ראינו פילי בר, צבאים וגם דוב אחד, ציפורים אקזוטיות וצמחיה. הנהיגה והנוף המטמטם הייתה חווייה אדירה.

בימים הבאים היו לנו עוד חוויות עשינו טרק באזור מטלה שזה אזור של שדות התה. טיילנו בין שדות אורז והכרנו את חיי הכפר. משם המשכנו בנסיעה לעיר קאנדי סיירנו בעיר ובערב בילינו בערב פולקלור שמח. הייתה לנו קבוצה ממש טובה עם מצב רוח מעולה. ביום הרביעי עשינו טיול רגלי סביב קנדי שמוקפת ביערות עם עצים בגודל אדיר וביקרנו בגנים הבוטניים שבהם עשרות סוגים של סחלבים. המשכנו לנוראליה, ביקרנו במפעל תה ומגרש מרוצי סוסים. הלינה הייתה במלון בוטיק מקסים שבעברו היה מפעל תה, המכונות והמעלית עוד נמצאים שם.

ביום החמישי נסענו לרמת הורטון שם עשינו טרק ביער שרכים בגובה אלפיים מ’. המקום נראה כאילו יצא מספר אגדות. בסוף הטרק הגענו למקום שנקרא “סוף העולם” זה מצוק בגובה ארבע מאות מ’ עם נוף משגע.

ביום השישי עשינו רפטינג בנהר גועש. אני עשיתי רפטינג פעם ראשונה בחיי אז התרגשתי וקצת פחדתי, אבל היו חברה שאמרו שזה רפטינג לילדים ואנשים בלתי מנוסים. מסביבנו היה ג’ונגל ואת החווייה סיימנו באתר שבו צילמו את הסרט “הגשר על הנהר קוואי”. משם נסענו לסינהרגה לשמורה של יערות גשם.

ביום השביעי עשינו טרק ביער זה היה טרק הכי אתגרי שאפשר לחלום עליו. חלק גדול מהזמן ירד עלינו גשם, הסתובבנו בין עצים בגובה 40 מ’ עליהם פורחים סחלבים ושרכים פילסנו את דרכינו בין שיחים ושרכים שם הייתי מאותגר ממש. את היום סיימנו במלון בקאנדי עם מסיבה עד השעות הקטנות של הלילה, היה ממש שמח. בקושי שמנו את הראש לשעתיים אכלנו ארוחת בוקר ונסענו לשדה התעופה.