איך לשמור כשרות בסרי לנקה וגם להנות מטיול נפלא

אנחנו שומרי מסורת וכשבעלי ואני חיפשנו לנו טיול קצת שונה נתקלנו בהיצע של חב’ אלפנטורס, סוכנות נסיעות של ישראלים בסרי לנקה. האמת ממש לא חשבנו על סרילנקה. התלהבנו ונרשמנו לטיול בן שבעה ימים. היה לנו חשוב להיות בקבוצה של אנשים שומרי מסורת ושתהיה לנו אפשרות לקיים את השבת כהלכתה וכמובן שהאוכל יהיה כשר. אנחנו רוצים להודות למדריך שלנו ולחב’ אלפנט שהיה טיול חלומי. את השבת בילינו במלון סמוך לבית חב”ד בקולומבו הבירה. ביתר הימים בית חב”ד סיפק לנו ארוחות שבחרנו מראש, היה טעים.

נחתנו בקולומבו מוקדם בבוקר ונסענו לשוק הדגים. הריח לא היה משהו, אבל האווירה המיוחדת שיש שם, המסחר העירני וסוגי הדגים שלא ראינו מימינו היו חוויה. משם נסענו לבית יתומים לפילים. ראינו איך מאכילים את הפילונים וכמה אמיצים, ביניהם בעלי, האכילו את הפילונים מבקבוקים ענקיים. אחר כך ליווינו את להקת הפילים שצעדו לעבר הנהר. משם נסענו לדמבולה., עיר עתיקה שבה יש מתחם של מערות עתיקות של נזירים בודהיסטים עם ציורי קיר יפיפיים.

במשך הטיול ביקרנו בשמורות טבע יפיפיות, באזור חוות התה שם גם לנו לילה אחד במלון בוטיק שהיה פעם מפעל תה. כל האיזור ירוק ויפיפה. שטנו בנהר מלא צמחייה וחיות שחלקן אני ראיתי בפעם הראשונה בחיי. היה טיול משגע ואנחנו רוצים להודות מקרב לב לחב’ אלפנטורס. כזה ארגון והסברים במידה לא חווים לעיתים קרובות.